Domů » Modely » Ze stavebnic » F-27Q Stryker od Parkzone

F-27Q Stryker od Parkzone

1000% adrenalinu v trošce EPP

Po zkušenostech se Scoutem je tohle další meta a další laťka. Qéčko od Parkzone je zase o "level" výš, a to jak co do zpracování, elektroniky, tak i do letových vlastností. Tohle je výzva, která prověří, jestli jsem se nespletl ve výběru hobby :-))

  • Výrobce

    Parkzone

  • Rozpětí

    943 mm

  • Délka

    612 mm

  • Váha

    855 g

  • Plocha křídla

    -----

  • Plošné zatížení

    ------

  • Funkce

    M, (delta mix K+V), S

  • Serva

    4x DSV130M digitální

  • Motor

    480BL Outrun. 2200 ot/V

  • Regulátor

    střídavý 40A

  • Vrtule

    6 x 6

  • Baterie

    Li-Pol 3S, 2200 mAh

 

Tak dlouho jsem poňoukal Ježíška, až mi letos nadělil. Pod stromkem byla krabice obludných rozměrů. Je patrné, že výrobce enormně touží dopravit svůj výrobek k zákazníkovi v celku a to je dobře. Opravdu obří krabice v sobě ukrývá neméně velké kusy lisovaného polystyrenu, které tvoří důmyslnou schránku, ve které je model dokonale chráněn při přepravě. Skoro si troufnu říct, že není možné i při hrubším zacházení obsah poškodit. A není se čemu divit, výrobce prodává model v různém stupni dokončení, respektive vybavení. Jednak verzi jen s motorem, regulátorem a servy, vše ostatní dodává modelář sám. Druhak verzi i s přijímačem pro vysílače Spectrum kompatibilní s DSM2 nebo DSMX, baterií a nabíječem. Některé modely pak lze zakoupit dokonce i ve verzi s vysílačem 2,4 Ghz. Tohle vše je potřeba před piráty z České pošty, ale třeba i Fedexu, PPL apod. důmyslně chránit. Za obal tedy má u mne výrobce jedničku podtrženou.

Uvnitř se nachází model, veškeré jeho volné části a příslušenství je pečlivě zabaleno a přichyceno. Balení obsahuje originální obrázkový vícejazyčný návod i český překlad od dovozce. K dokončení modelu prakticky není potřeba nic víc než šroubovák a v mém případě ještě pájedlo. Vybalení všech dílů je otázkou chvíle. Sestavení spočívá v tom, že se na SOP přilepí zespodu oboustranná lepící páska a obě SOP se pak přilepí do slotů na křídlech modelu. Je důležité jen nezaměnit levou a pravou. Poté se do koncovek připevní táhla ke směrovým kormidlům a dle návodu zajistí silikonovým kroužkem. Povolením šroubu se sejme vrchní kryt trupu, pod ním je elektronika a zároveň prostor pro přijímač. Vešel se tam v pohodě Electron, docela velký přijímač od Hitec v pásmu 35 Mhz. Jediné co je trochu špek, je délka kabelů od serv. Je to jen tak tak. Zapojením přijímače a opětovném připevnění krytu v podstatě práce na modelu končí. Jelikož mám model ovládán vysílačem v pásmu 35 MHz, je pro me nutností anténa. Nechtělo se mi jí nechávat v té změti vodičů a tak jsem ji vyvedl ven z modelu a tam a zpět ji upevnil podél trupu. Bylo třeba ji ukončit vpředu, neboť tlačná vrtule neumožňuje ponechání volného konce na konci modelu. Já používám už léta zlacené konektory k bateriím 3,5mm a tak jsem odpájel originální a nahradil je mými. Poté jsem připojil baterii a vysílač. Překvapilo mne pískání, které se ozývalo z prostoru serv. Obával jsem se závady, ale bylo mi potvrzeno dovozcem, že model je vybaven digitálními servy a pískání je u nich běžný jev. Tady je vidět, že i starej kozel jako já se má pořád co učit :-)) Digitální serva jsem opravdu ještě v žádném modelu nepoužíval. Podobně je to s technologií 2,4 GHz. Uvažoval jsem, že od JETI koupím VF modul, což není nikterak vražedná suma, ovšem nakoupit takové´množství přijímačů, to už je jiná. Vím že mne to nemine, ale zatím z důvodu financí odolávám. Serva byla od výrobce správně v nule a tak jsem po zapnutí soupravy musel jen drobně na koncovkách doladit souměrnou nulu obou směrových kormidel.

Trochu mne potrápilo nastavení delta-mixu, nikdy jsem to předtím nedělal a tak jsem musel vyštrachat návod k vysílači a krok za krokem nastavovat. Postup není v návodu příliš šťastně popsán, a tak chvilku trvalo, než jsem pochopil princip. Ve finále to bylo jednoduché, jako Kolumbovo vejce :-)) Vyzkoušel jsem si i tah motoru a trochu mne to šokovalo :-)) Chvíli jsem koukal do zdi a pak jsem ihned vlezl na Youtube a už jsem hledal. Co jsem našel stojí za to :-))



Tohle je opravdu Ďábel. Není se čemu divit, že výrobce na jednom svém letáku uvádí, že s příchodem Strykera dostalo slovo adrenalin nový význam :-)) Myslím, že není daleko od pravdy. Protože nejsem srab, klidně se přiznám. Dostal jsem kapánek strach. Model je to překrásný a byla by obrovská škoda ho rozbít. Dostal jsem proto nápad, že by bylo dobré někjaký super levný rychlý model s delta-mixem vyzkoušet před tím, než se pustím do Strykera. A tak vznikl nápad postavit Gripena z depronu (více v samostatném článku o stavbě Jas-39 Gripen). Prozatím není Gripen úplně dokončen a na můj vkus není ani počasí a terén na letové ploše. Nechám tedy své léty nabyté zkušenosti prověřit Gripenem a až si budu poněkud jistější v kramflecích, vrátím se ke Strykerovi. Tohle opravdu prověří, zda jsem se nespletl ve výběru koníčka :-)))))

Recenzi budu pochopitelně doplňovat.

HODNOCENÍ

Prozatím je model jen sestaven a čeká na zálet.

Sdílejte na sociálních sítích